Genereer meer conversies door goed gebruik te maken van remarketing. Hierdoor kan je namelijk flink besparen op de kosten van je advertentiebudget. Ben je niet bekend met remarketing? Misschien ken je het woord ‘’retargeting’’. Dit is eigenlijk een ander woord voor remarketing. In dit artikel geven we meer informatie over de werking van retargeting. Heb jij hierover vragen? Dan kan je ons gerust een bericht sturen via Whatsapp of via de mail.

Wat is remarketing?

Wanneer jij adverteert op online kanalen, dan is het natuurlijk de bedoeling dat de bezoekers uiteindelijk overgaan tot het aankopen van jouw product of het inschrijven voor een dienst die jij aanbiedt. Toch blijkt uit de cijfers dat slechts 2% van de bezoekers tijdens het eerste bezoek al een aankoop doet. Dit betekend dat 98% van de bezoekers dus GEEN aankoop doet! Erg zonde als je bedenkt hoeveel geld je dan wel niet zou moeten investeren in advertenties, zodat het rendabel is. 

Daar komt remarketing bij kijken. De bezoekers krijgen een andere advertentie van jouw product of dienst te zien. Hierdoor wordt een bezoeker als het ware herinnerd. Jouw bedrijf is dan niet meer nieuw voor een bezoeker, waardoor het conversiepercentage flink zal toenemen. Het is aangeraden om nieuwe bezoekers bijvoorbeeld een kortingscoupon te bieden voor de eerste aankoop.

Bezoekers op een website
Remarketing
Conversies door remarketing

Vormen van retargeting

Google, Facebook, Instagram, Youtube, dit zijn allemaal online platformen waar jij retargeting advertenties kunt inzetten. Hieronder hebben wij de mogelijkheden per platform kort uitgelegd.

Google display ads
De welbekende display advertenties van Google, je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen. Deze advertenties laten het product of de dienst zien waar jij onlangs naar gezocht hebt. Wanneer je bijvoorbeeld op Zalando bent geweest en op zoek was naar een ‘’blauwe zwembroek’’, dan zal je al gauw merken dat je vaak aan de rechterkant van websites die blauwe zwembroek weer tegenkomt. Naast dat je de display advertenties kunt tonen op verschillende websites, kan het tegenwoordig ook al op meer dan 66000 applicaties. 

Youtube retargeting
Vanuit jouw Google advertentiebeheer, kan je ook Youtube advertenties opstellen. Heb jij een Youtube kanaal waar bezoekers interactie mee hebben? Dan worden deze bezoekers geretarget op andere Youtube video’s die gelijk zijn aan jouw kanaal. Verder kun je Youtube ads ook inzetten voor mensen die jouw website hebben bezocht, waarna ze worden getarget. 

Facebook retargeting
Facebook is een zeer krachtig platform en vandaag de dag het platform wat het meest wordt gebruikt door miljarden mensen over de gehele wereld. Facebook retargeting is daarom zeer interessant om te overwegen. Dit begint bij de Facebook Pixel. Deze pixel installeer je op jouw website, waarmee je vervolgens bezoekers kunt volgen. Je kan natuurlijk ook zelf bepalen waar je volgers deze retargeting advertenties te zien krijgen.

Instagram retargeting
Instagram maakt onderdeel uit van Facebook. Je kan het daarom al vast raden, maar Instagram advertenties worden ook gemaakt vanuit Facebook. Dit is ideaal wanneer je jongeren en jong-volwassen wilt bereiken. Dit is momenteel namelijk de doelgroep die hier vooral actief op is.

Tiktok retargeting
Bestaat jouw doelgroep uit jongeren? Dan is Tiktok het platform waar je op actief moet zijn! Tegenwoordig is het ook mogelijk om vanuit Nederland te adverteren op Tiktok, echter moet je er wel rekening mee houden dat niet iedereen hier toegang tot heeft. Ook binnen Tiktok kan je bezoekers remarketen met advertenties die zij te zien krijgen op Tiktok.

Op de juiste manier retargeten

Remarketing of retargeting, kan op verschillende manieren. Hieronder hebben wij een aantal van deze manieren opgesomd. 

Remarketing op basis van conversies
Er is niks effectiever dan remarketing op basis van conversies. Wanneer een klant al eens bij jou iets heeft gekocht, dan weet diegene dat je bedrijf professioneel te werk gaat. Dit wekt dus vertrouwen, daarom zal een tweede aankoop gegarandeerd plaatsvinden. Herinner je bestaande klanten dus aan jouw bedrijf met remarketing advertenties.

Winkelwagen remarketing
Vandaag de dag zijn we allemaal druk met van alles en nog wat. Wanneer je iets online wilt bestellen kan er wel eens iets tussen komen. Wat gebeurt er vervolgens? Je plaatst de artikelen in je winkelwagentje, maar vergeet deze af te rekenen. Ook hierbij is remarketing erg effectief, zodat deze bezoekers het laatste duwtje in de rug krijgen om de bestelling af te ronden.

Remarketing toepassen op soortgelijke artikelen
Een ruim assortiment is altijd goed, dat klopt ook enigszins. De bezoekers hebben veel producten om uit te kiezen. Toch kan dit ook een belemmering zijn. Een keuze maken kan hierdoor moeizaam verlopen en vervolgens kan een bezoeker afhaken. Remarket diegene dan met een soortgelijk artikel!

Remarketing effectief en goedkoop

Werk jij nog enkel met Google ads? Dan betaal je in meeste gevallen altijd wel meer dan bij remarketing. Google search advertising, is zeker effectief. Mensen zoeken natuurlijk niet voor niets naar een bepaald artikel of dienst. Google is natuurlijk niet dom, die maken hier dan ook slim gebruik van. Run jij een advocatenkantoor in Den Haag? De kosten per klik zullen dan waarschijnlijk meer dan €10 bedragen.

Afhankelijk van de branche waarin jij actief bent, baseert Google de prijzen. Het mooie van remarketing is niet alleen dat het net zo effectief kan zijn als Google search advertising, ook is het vele malen goedkoper. Wanneer je pixel goed warm is gedraaid dan betaal je meestal maar enkele 1 of 2 cent per bezoeker die via remarketing binnen komt.

Hulp nodig bij retargeting?

Kom je er niet uit met retargeting of heb jij het als ondernemer simpelweg te druk? Dan is het verstandig om Novabrand in te schakelen. Wij zijn een online full service marketing bureau gevestigd in Den Haag. Zo runnen wij dagelijks social media advertenties voor verschillende bedrijven. Laat ons jouw advertenties winstgevend maken! Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende offerte of GRATIS adviesgesprek. 

Contact

Meer te weten komen over dit onderwerp? Of heb jij vragen over een van onze diensten? Neem dan gerust contact met ons op of plan een GRATIS adviesgesprek in. Je kunt ons ook altijd berichten via Facebook of Whatsapp. Wil je liever langskomen bij ons op kantoor? Dan ben je altijd welkom. Adres: Diepenhorstlaan 2F Rijswijk, 2288 EW. De koffie en thee staan klaar!

Stuur je aanvraag op!